Poniżej prezentujemy wyjątki z Regulaminu naszego Serwisu dotyczące zwrotów i reklamacji towarów zakupionych na naszej stronie.
Informacje o zwrotach i reklamacjach w sklepach stacjonarnych Top Secret znajdą Państwo w Regulaminie Sprzedaży Stacjonarnej.
8.16 Odstąpienie od umowy sprzedaży towaru:
8.16.1 Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy usług świadczonych drogą elektroniczną bez podania przyczyny w terminie 30 (trzydzieści) dni od dnia, w którym wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
8.16.2 Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy:
8.16.2.1 Klient, który dokonał zakupów jako Gość może przesłać jednoznaczną informację o odstąpieniu na adres: Sklep Internetowy Top Secret: ul. Domagały 3, 30-741 Kraków z dopiskiem „ODSTĄPIENIE” lub skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, dostępnego na stronie w stopce w sekcji „Zwroty i reklamacje”, i przesyłać go drogą elektroniczną na adres: bok@topsecret.pl. Wzór formularza dostępny jest na stronie Serwisu w stopce w sekcji „Zwroty i reklamacje”. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe. Klient może wysłać na adres: bok@topsecret.pl jakiekolwiek inne, jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu o przykładowej treści: „Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną, [data zawarcia umowy], [Imię i nazwisko], [dane dodatkowe identyfikujące Usługobiorcę], [data], [podpis (przy korespondencji pocztą)]”.
8.16.2.2 Klient, który dokonał zakupów przy użyciu Konta rabatowego Top Secret Club może przesłać jednoznaczną informację o odstąpieniu na adres: Sklep Internetowy Top Secret: ul. Domagały 3, 30-741 Kraków z dopiskiem „ODSTĄPIENIE”, lub może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, który dostępny jest na jego Koncie rabatowym. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe. Klient może wysłać na adres: bok@topsecret.pl jakiekolwiek inne, jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu o przykładowej treści: „Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną, [data zawarcia umowy], [Imię i nazwisko], [dane dodatkowe identyfikujące Usługobiorcę], [data], [podpis (przy korespondencji pocztą)]”.
8.16.3 Wykonanie przez Klienta uprawnienia do odstąpienia od umowy w oznaczonym terminie, otwiera termin 14 (czternastu) dni na zwrot towaru.
8.16.4 Klient może zwrócić przedmiot zamówienia poprzez wysyłkę towarów na adres: Sklep Internetowy Top Secret: ul. Domagały 3, 30-741 Kraków z dopiskiem „ODSTĄPIENIE” na opakowaniu.
8.16.5 Klient jest proszony o odesłanie lub przekazanie rzeczy wraz z dowodem zakupu np. paragonem, fakturą VAT lub innym dowodem zawarcia transakcji (np. potwierdzenia płatności kartą czy wyciągu z konta), nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu, niezależnie od wybranego sposobu złożenia oświadczenia o odstąpieniu lub sposobu odbioru zamówionego towaru.
8.16.6 Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu (odesłania/przekazania/opakowania) rzeczy. Klient proszony jest o zastosowanie takiego sposobu opakowania zwracanych rzeczy, które pozwolą na zabezpieczenie przesyłki w sposób odpowiadający jej rodzajowi – na przykład przeciw uszkodzeniom w trakcie transportu.
8.16.7 W celu zachowania terminu odstąpienia od umowy, Klient winny jest wysłać informację o odstąpieniu przed upływem terminu wskazanego w pkt. 8.16.1. Po otrzymaniu w/w informacji Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy, w przypadku oświadczenia złożonego drogą elektroniczną odpowiedź nastąpi pocztą elektroniczną na adres e-mail wskazany przez Klienta. W przypadku oświadczeń złożonych za pośrednictwem poczty tradycyjnej odpowiedź nastąpi za pomocą poczty elektronicznej na maila wskazanego w korespondencji lub zamówieniu.
8.16.8 Zgodnie z art. 38 pkt 3 i pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 r. poz. 827) prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w Serwisie zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za jego wyraźną zgodą przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Konsumentowi nie przysługuje również prawo odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
8.16.9 W przypadku odstąpienia Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany przez Klienta o decyzji w sprawie wykonania prawa odstąpienia. Zwrot płatności będzie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności. W przypadku zwrotu części zamówienia koszty dostawy nie są zwracane.
8.16.10 Klient jest odpowiedzialny wobec Sprzedawcy za zmniejszenie wartości towaru w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w związku ze zmniejszeniem wartości towaru.
8.16.11 Sprzedawca, w przypadku gdy Klient składając zamówienie wyraził chęć otrzymania faktury VAT, może przesłać na adres poczty elektronicznej Klienta podany przy składaniu zamówienia korektę faktury sprzedaży wraz z automatyczną prośbą potwierdzenia otrzymania wiadomości.
8.16.12 W przypadku wyboru opcji płatności przy odbiorze płatność podlega zwrotowi przelewem na konto wskazane przez Klienta w formularzu odstąpienia od umowy, wiadomości mailowej lub liście. W przypadku płatności on-line (za pomocą PayU) środki zostaną zwrócone na konto bankowe, z którego zamówienie zostało pierwotnie opłacone.
8.16.13 Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej
8.17 Reklamacje sprzedaży:
8.17.1 Sprzedawca odpowiada względem Kupującego który jest Konsumentem, jeżeli towar jest niezgodny z umową (Rękojmia), wedle reguł określonych ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.). Klient może złożyć reklamację, na zasadach i w terminie zgodnym z obowiązującymi przepisami prawa.
8.17.2 Aby skorzystać z prawa do reklamacji Klient kupujący jako Gość, oraz Klient, który dokonał zakupu poprzez swoje Konto rabatowe Top Secret Club przesyła jednoznaczną informację o odstąpieniu na adres: Sklep Internetowy Top Secret: ul. Domagały 3, 30-741 Kraków, z dopiskiem „REKLAMACJA” lub wypełnia elektroniczny formularz kontaktowy wybierając temat reklamacja. Wzór formularza dostępny jest tutaj: formularz reklamacji.
8.17.3 Zwrotu reklamowanych towarów Klient może dokonać poprzez odesłanie rzeczy na adres: Sklep Internetowy Top Secret: ul. Domagały 3, 30-741 Kraków z dopiskiem „REKLAMACJA” na kopercie.
8.17.4 Towar, który jest odsyłany musi być zaopatrzony w paragon fiskalny, fakturę VAT lub inny dowód zawarcia transakcji (np. potwierdzenia płatności kartą czy wyciągu z konta).
8.17.5 W przypadku przesłania przez Kupującego formularza reklamacyjnego drogą elektroniczną na adres bok@topsecret.pl, rozstrzygnięcie reklamacyjne zostanie przesłane Klientowi jako odpowiedź zwrotna, również pocztą elektroniczną. W przypadku oświadczeń złożonych za pośrednictwem poczty tradycyjnej odpowiedź nastąpi za pomocą poczty elektronicznej na maila wskazanego w korespondencji lub zamówieniu.
8.17.6 Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 (czternaście) dni licząc od dnia złożenia reklamacji wraz z opisem przyczyny reklamacji i żądaniem Klienta.
8.17.8 Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać od Sprzedawcy: naprawy towaru lub wymiany towaru. Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, w przypadku gdy Sprzedawca: odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową; nie doprowadził towaru do zgodności z umową; próbował doprowadzić towar do zgodności z umową, lecz brak zgodności występuje nadal; oraz w sytuacjach, gdy: brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy; z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
8.17.9 Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru z wadą pozostaje do wartości towaru bez wady.
8.17.10 Jeżeli Klientem jest Konsument lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą (w formie jednoosobowej działalności gospodarczej), która zawiera z innym przedsiębiorcą umowę związaną bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, lecz nieposiadającą dla niej charakteru zawodowego., podmiotom tym przysługują uprawnienia nadane ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.).
8.17.11 W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca może przesłać na adres poczty elektronicznej Klienta podany w zamówieniu korektę faktury sprzedaży z automatycznym żądaniem potwierdzenia otrzymania wiadomości.
8.17.12 Możliwe jest skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń (dalej zwanych: ADR).
8.17.13 Informacje na temat ADR dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Klient będący Konsumentem może w szczególności zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży. Klient uprawniony jest ponadto do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu, a także może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona praw Konsumentów.
8.17.14 Sprzedawca, na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE), został zobowiązany do udostępnienia informacji o platformie internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (dalej: Platforma ODR). W związku z powyższym udostępniamy łącze elektroniczne do Platformy ODR: ec.europa.eu/odr, gdzie będzie można znaleźć informacje na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów, w szczególności zaś Konsument będzie mógł złożyć za jej pośrednictwem skargę w przypadku woli skorzystania z tych form. Metoda ta jest jednakże dobrowolna, co oznacza, iż w przypadku złożenia przez Konsumenta skargi za pośrednictwem Platformy ODR, Sprzedawca nie ma obowiązku korzystać z alternatywnych metod jej rozwiązywania. Możliwa jest więc odmowa Sklepu Internetowego pomimo wystosowania skargi przez Konsumenta o rozwiązanie sprawy w ww. sposób. Niezależnie od powyższego przypominamy, iż adres poczty elektronicznej Sklepu Internetowego to: bok@topsecret.pl.